Wednesday, September 10, 2014

IPHONE 6 dikeluarkan pada 9 September 2014. Beli ke tak?

Pada 9 September 2014 telah keluar Iphone model terbaharu yang ditunggu-tunggu. iaitu 6 selepas generasi terdahulu adalah 4 dan 5 (sebutan Four dan Five). Iphone ini dicipta setelah permintaan tinggi daripada peminat gadjet seluruh dunia (dunia negara maju dan membangun sahaja). dengan keluarnya model baharu ini syarikat Apple dijangka mengaut keuntungan trillion dollar daripada pembangunan kedua model terbaharu ini.

GAMBAR IPHONE 6

let the company do the pic and spec. its their job.
http://www.apple.com/iphone-6/

ade lagi nih nak tulis. hehe

by default Apple adalah leading in mobile history dan daripada previous product company ni dah meraih tempat di dalam hati pengguna (tanpa perlu fikir).

bagi mereka yang teruja dengan produk baharu ini, lebih baik tidak (direct translasi daripada better Not!) think wise daripada perbelanjaan kita dahulu.

1. Jadi bijak

pembelian henfon baharu adakalanya tidak diperlukan. ini perlu perhatian dan jiwa yang tenang. bahkan ada yang ingin berkahwin. membeli rumah dan kereta baru, membeli lampin dan susu anak serta menyertai pakej umrah bersama dengan ibu dan mertua. (sekiranya ada).

2. Berhati-hati

Iklan adalah iklan, produk adalah produk. kedua-dua ini hanya diadakan untuk memenangi heart dan mind pembeli samada yang berduit ataupun tidak. kaya atau tidak berapa kaya. atau kaya tetapi tidak mengutamakan pembelanjaan bersifat membantu orang lain. secanggih mana pun iphone ini ia hanyalah produk. terdapat hp yang lebih canggih iaitu yang sedang anda pegang dan charge di tepi laptop atau plug di power bank.

3. Sayangi duit anda

duit anda adalah hak anda bukan hak milik Apple Inc. tidak ada yang berbaloi dengan membeli iphone keluaran baharu sedangkan anda ada 1. apa-apa jenama pun. jangan terlalu excited with this product.

4. Tingkatkan kapasiti atau fokus dengan pembelian aset.

setakat coretan ini ditulis penulis dapat merasakan keinginan yang meluap-luap pembeli iphone seluruh Malaysia. tak perlu iphone untuk meneruskan hidup dengan aman dan berilmu.

5. beli untuk keperluan mustahak.

sekiranya anda perlukan sesuatu yang ease of use ni adalah gadjetnya. yang lama mungkin sudah menjangkau 5 atau lebih 2 tahun. thats is enough untuk pembelian baharu atau peningkatan daripada produk lama contoh Samsung Tab 1 first edition. kegunaan adalah mustahak untuk kegunaan kita gunakan sehabis baik, contoh rakan sekerja di Sekolah yang menyimpan banyak helaian kertas, pekeliling, gambar dan koleksi soalan-soalan peperiksaan. pekerja IT, Lecturer, pekerja grafik atau seni, pekerja seliaan tapak. tp bukan pelajar sekolah, dan seumpamanya dengan nya, pelajar universiti maybe yes but with the intend to use it to maximise learning.

He he, so beli la ape pun. untuk situasi penulis adalah a home to my wife and a car. kedua ni diharapkan dapat percuma tanpa pembelian, kalu dapat lah!

in line with Iphone 6 launch adalah the new proton pada 25 september 2014.

Proton Iriz: where Iriz got his name : a contest

sedikit iklan dan kredit kepada proton Bhd untuk effort Proton Compact Car (PCC Iriz).

http://www.proton-edar.com.my/

http://paultan.org/

No comments:

Post a Comment