Monday, July 18, 2011

perlawanan malaysia mln the big four BPL kecuali Man. U

Perlawanan pertama Malaysia skuad kebangsaan melawan Arsenal telah berlangsung pada 13 Julai 2011 di stadium Bukit Jalil menyaksikan Malaysia kalah 0-4. Arsenal bermain memang baik dan corak permainan pantas telah menyekat dan memerangkap harimau malaya tak berupaya untuk memyekat 'meriam' daripada terus menyerang.


Kemudian Malaysia skuad kebangsaan dipertemukan dengan Liverpool Fc pada 16 Julai 2011 dan menyaksikan Malaysia di terbangkan the Reds 3-6. Bagaimanapun Malaysia membanggakan kerana mampu membuat gol hasil jaringan cantik Safiq Rahim (fk) -(m42) dan 2-(m80)(m82) jaringan penyerang handalan M'sia Safee Sali.
 semua ini merupakan medan persediaan sebelum bertemu Singapura untuk kelayakan Piala Dunia 2014 pada 23 Julai ini di Singapura-Stadium Jalan Besar sebelum ke Malaysia-Stadium Bukit Jalil pada 28 Julai 2011.

pada hari Khamis 21 Julai Malaysia akan memanaskan badan sebelum pelawanan menentang skuad the Lions  
bertemu skuad the Blues-Chelsea. yang pasti barisan pemain bintang akan di turunkan menentang skuad Kebangsaan. penyokong Malaysia diharap memberi sokongan dengan memakai baju hitam kuning tanda sokongan dan diharap para pemain tidak leka dan lalai untuk bertahan dan cuba menghasilkan jaringan.Hidup Harimau Malaya!

No comments:

Post a Comment